Slovnik

Slovník výrazů

A
Adwords

Google Adwords je světový PPC systém

 
Affiliate marketing

Affiliate marketing je nazýván provizní systém (tzv. partnerský program), který funguje na principu spolupráce inzerenta s majiteli webových stránek. Inzerenti zaplatí majitelům stránek za kliknutí zákazníka nebo dosažený obrat (realizovanou objednávku).

 
Analýza stránek

Analýza stránek je ucelený komplex vyhodnocení webových stránek z hlediska internetového marketingu.

B
Banner

Banner (anglicky prapor, plakát). U nás se o banneru mluví jako o reklamním proužku. Nejčastěji jej vnímáme jako obdélníkový obrázek, animaci, richmedia či flash. Původně byly bannery tvořeny pouze statickým obrázkem (JPEG) či animací, později vznikaly html bannery a bannery JavaScriptové.

 
Bannerová reklama

Bannerová reklama je internetová reklamní kampaně, která se využívá k propagaci bannerů. Jde o nasazení nějaké grafické upoutávky na internetu. Existuje mnoho možností bannerových reklam v závislosti na rozměru, umístění, počtu impresí anebo na formě (statický, flashový, dynamický). Bannerové reklamy jsou placeny na období nebo za počet zobrazení (CPT) a nebo za proklik.

 
Bannerová slepota

Bannerovou slepotou (anglicky Banner Blindness) je označováno podvědomé ignorování grafické reklamní plochy. Je to jev, kdy uživatelé nejsou schopni vnímat bannery a informace, které tyto bannery obsahují. Proti bannerové slepotě lze bojovat kreativitou

E
Emak

EMAK je firma, která se zabývá problematikou internetového marketingu.

F
Facebook

Facebookem se nazývá sociální síť, která je v současné době největší na světě. Je plně přeložen do několika desítek jazyků. Reklama na Facebooku je jedna z nejvyužívanějších forem propagace na internetu.

G
Google+

Google+ je profil na této sociální síti. Využití má třeba v podnikání. Na firemní stránce, můžete informovat uživatele o vaší společnosti, výrobcích, Službách, akcích. A toto vše můžete sdílet.

I
Internetový marketing

Internetový marketing je marketing, který vychází z praktik klasického marketingu ale se odehrává v prostředí internetu. Internetový marketing je nástrojem má za úkol přivést a udržet návštěvníky na webových stránkách. Internetový marketing je kombinací různých technik jako jsou např. SEM (marketing ve vyhledávačích) SEO ( optimalizace pro vyhledávače), vlastní webové stránky, direct marketing, public relations a další

K
Konverze

Konverze je stav, kdy se z návštěvníka stránek stává zákazník.

P
PageRank

PageRank je veličina, kterou si Google přiřazuje ke každému URL. Počítá se zejména z odkazové sítě algoritmem, který zohledňuje jednak odkazy, které na stránku míří, ale i to, kam ze stránky odkazy vedou. Vyjadřuje hodnocení nebo laicky řečeno populárnost stránky. Veličina PageRank je jen jedním z parametrů pro dobré fungování SEO.

 
PPC kampaně

Zkratka PPC pochází z anglického pay per clil. PPC kampaně jsou kampaně, ve kterých platíte částku za realizovaný proklik, tedy za skutečně přivedeného návštěvníka na stránky. Platba za kliknutí (PPC) patří mezi důležité nástroje internetové reklamy. Výhodou PPC reklamy je její plánovatelnost, možnost okamžitého nasazení, možnost změn v reálném čase a měřitelnost. Důležité je tyto kampaně sledovat a analyzovat.

R
Rank

V angličtině znamená slovo rank hodnocení. Nejznámějším rankem je PageRank, který pochází od Googlu. V českém prostředí je kvůli velkému využívání Seznamu taky důležitý S-rank (od Seznamu). Přesný výpočet Ranků není veřejný. Ranky se počítají váženou nelieární kombinací různých veličin, v nichž výrazně převažují off-page faktory.

S
SEM

SEM je zkratkou Search Engine Marketing a bývá označován jako marketing ve vyhledávačích. K tomu, aby byl web viditelný ve výsledcích vyhledávání, lze použít dvě metody: optimalizace pro vyhledávače (SEO) a placené odkazy.

 
Sémantika

Sémantika je nauka o významu slov, předpon, přípon, koncovek a jiných znaků. Na webové stránce, stejně je potřeba text logicky členit. Je potřeba označit frázi jako nadpis, klíčové slovo, cizí slovo, citaci, odkaz nebo třeba položku seznamu, členit článek do odstavců atd. Některé značky mají přiřazen určitý význam a sémantika je právě o správném používání těchto značek na příslušných místech. HTML stránka by měla nést pouze faktické informace obsahového charakteru, veškerý vzhled stránky by měly definovat kaskádové styly (CSS). Jde o to zdrojový kód HTML (respektive jeho nástupce – XHTML). stránky správně strukturovat a různým částem textu dávat sémanticky správné HTML tagy.

 
SEO

SEO je zkratka Search Engine Optimization. Pod pojmem se SEO je označován soubor metod za účelem zvyšování návštěvnosti přes fulltextové vyhledávače, tzv. optimalizace pro vyhledávače. Je to metodika vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích. Cílem pak je získat ve výsledku hledání (ve fulltextových vyhledávačích) pro danou webovou stránku vyšší pozici. Hledisek pro správné vyřešení SEO je více jako je např. kvalitní obsah, používání (X)HTML značek (tagů) podle normových předpisů, správné používání titulků, nadpisů a popisů, URL adresa, kvalitní zpětné odkazy atd.

 
Sklik

Sklik je český PPC systém provozovaný společností Seznam.cz

 
S-rank

S-rank stránky je veličina, kterou si Google přiřazuje ke každému URL. Počítá se zejména z odkazové sítě algoritmem, který zohledňuje jednak odkazy, které na stránku míří, ale i to, kam ze stránky odkazy vedou. S-rank je jen jedním z parametrů pro dobré fungování SEO. Přesný výpočet S-ranku není veřejný.

 
Sociální síťě

Sociální síťě jsou skupiny lidí, kteří spolu udržují komunikaci. V současné době se sociální sítí nazývá internetová služba, která umožňuje jejím členům vzájemně komunikovat, sdílet informace, fotografie, videa, provozovat chat a jiné aktivity. Nejvýznamější mezinárodní sociální sítě jsou: Facebook, Google+ , Myspace , Twitter, LinkedIn, Pinterest . V České republice jsou známé například tyto sociální sítě: Lidé.cz, Spolužáci.cz, Líbímseti.cz .

V
Virální marketing

Virální marketing je nástrojem pro samovolné šíření informací, které nesou reklamní sdělení. Tato sdělení jsou předávána řetězově mezi lidmi. Virální marketing tedy zahrnuje všechny marketingové aktivity, jež k šíření reklamních informací využívají samotné uživatele. Internet se stal pro virální marketing ideálním médiem. Virální marketing v dnešní době pro šíření komerčního sdělení využívá především sociální sítě (např. Facebook a Youtube) a email.

Kontakty

Adresa

  • Kanceláře: Na Slanici 444 76001 Zlín
  • Fakturační adresa: Pod Rozhlednou 6085 760 01 Zlín

Kontakty

  • Email: obchod@emak.cz
  • Mobil: 776066562- Obchod

Google partner

Emak.cz používá cookies, abychom vám mohli poskytnout lepší služby.