Blog

google

Co přináší Google Medic Update pro váš web

Po aktualizaci v srpnu 2018, kdy vešel v platnost tzv. Medical Update od společnosti Google, začaly téměř okamžitě reagovat některé webové stránky propadem pozice ve vyhledávání a rapidním úbytkem návštěvnosti. Co se stalo a jak na to reagovat?

Co je Medic Update?

S aktualizací Medic se zásadním způsobem změnil algoritmus (kritéria) hodnocení webových stránek pro zobrazení ve výsledcích vyhledávání. Mnoho stránky tak ze dne na den zaznamenaly propad o několik desítek pozic (dle reakcí 30-50 %), některé weby naopak získaly lepší pozice, což logicky ovlivní návštěvnost a samotné prodeje.

Medic Update je aktualizace, která se zaměřuje na pokročila témata jako je odbornost webu, autorita a relevance převážně na webových stránkách týkající se zdraví a webů s vysoce odborným obsahem. Cílem aktualizace je zamezení a zneškodnění webů, které mohou negativně ovlivnit uživatele – špatným doporučením, zavádějícími informacemi a nepřesnými návody, neověřenými léky a podobně.

Hodnocené metriky

Page Quality je metrika, která popisuje, zda a jak web splňuje účel, pro který byl navržen. Cílem stránky je prodej produktu, služby, zhlédnutí videa či informace o určitém tématu. Page Quality určuje relevanci webu a má rovněž odhalit weby, které jsou vytvořeny za účelem podvodu či rychlého vydělání peněz.

YMYL (Your Money Your Life) označuje stránky, které svým neodborným obsahem mohou mít negativní vliv na zdraví, bezpečnost či finance (můžete přijít o veškeré úspory či ohrozit zdraví neodbornými informacemi). Google od webu s tímto označením vyžaduje vyšší nároky na kvalitu zpracování stránek než u běžných webů. Mezi YMYL weby spadají například medicínské, finanční, právní, nákupy a transakce a články a noviny z oblasti státní bezpečnosti, správy, vědy a technologií.

Pro všechny weby, které se snaží uživatelům nějakým způsobem pomoci (mají tzv. „beneficial purpose“) je důležitá metrika E-A-T (Expertise, odbornost – Authoritativeness, autorita – Trustworthiness, důvěryhodnost). Tyto metriky se věnují celému webu, nikoliv autorovi samotnému.

Na co se zaměřit a jaké zvolit postupy po zásahu aktualizace?

Cílem Medic Update je zobrazit uživatelům vyhledávače bezpečné relevantní výsledky. Čím dříve problém odhalíte, tím méně škod vám aktualizace způsobí. Cesta zpět na horní pozice ve vyhledávačích nebude snadná.

Jestli se vás update dotkl zjistíte jednoduše pomocí Google Analytics. V přehledech Zdroj/Médium můžete vidět přehled všech kanálů a forem, přes které k vám uživatelé proudí.

1.Optimalizujte obsah svých stránek a profil pro E-A-T

Pokud prodáváte produkty, ověřte si znovu, zda nejsou pochybnosti ohledně jejich bezpečnosti. Zaměřte se na samotnou reputaci webu, kterou zdokonalíte například v oblasti zákaznického servisu, poradny a kontaktů. Uživatel bude přesně vědět, kdo mu radí a jakou má tento člověk odbornost. Tyto informace by měly být viditelné v navigačním menu. Zapracujte na zlepšení pověsti oproti konkurenci – velké množství negativních recenzí snižuje hodnocení. Pracujte pravidelně na stránkách, často upravujte a doplňujte originální obsah. Požádejte odborníky o úpravu obsahu a zahrňte biografii autora a propojte jej s konkrétním obsahem na webu, abyste se vyhnuli anonymitě zveřejňovaného obsahu.

2.Zaměřte pozornost na vylepšení důležité spotřebitelské stránky

Stránky pro nákup a transakce by měly být zabezpečené pomocí HTTPS. Stránky nabízející finanční informace musí mít obsah napsaný odborně a měly by obsahovat vhodné odmítnutí odpovědnosti. Medicínsky zaměřené weby obsahující informace o konkrétních onemocněních musí být odborné, podložené výzkumy a pravidelně aktualizovány. Rovněž u stránek s právními tématy musí mít obsah sepsaný odborníkem, poskytovat odkazy na zákony, které informací týkají a musí obsahovat vhodné odmítnutí odpovědnosti.

3.Další faktory, které ovlivňují hodnocení webu

Délka obsahu by měla být přizpůsobená složitosti problematiky, detailní obsah pro složité otázky. Vizuální prezentace obsahu, relevance a kvalita psaní zvyšují význam stránek. Nejvyšší hodnocení a pozici získávají weby s charakteristikami kvalitního obsahu. Základem je odborně psaný text, velké množství vizuálních prvků (grafy, videa, obrázky, ilustrace), přehledný a strukturovaný text a dostatečný počet vysoce kvalitních a relevantních zdrojů.

Zapracujte na kvalitě zpracování stránky „o nás“ na příklad tak, že zvýrazníte pověření, autoritu, svou historii firmy a odborné znalosti.

Nezapomínejte na mobilní podobu vašeho webu. Ujistěte se, že obsah je i v mobilech přívětivý z hlediska velikosti písma, viditelnosti obsahu, kontrastů a podobně.

Pokud to není nutné, neměl by váš web obsahovat reklamu. Nadlimitní reklamy, klamavé reklamy, přítomnost videoreklam s automatickým přehráváním a jiné, snižují rapidně hodnocení vašich stránek.

Ujistěte se, že váš web má uživatelsky přívětivý design, který usnadňuje komunikaci a získání informací v co nejkratším čase. Zaměřte se na strukturovanost dat, dostatek volného prostoru, nepoužívejte velké množství barevných bloků a schémat a zajistěte srozumitelná tlačítka ke klikání.

4.Technické SEO faktory

Věnujte dostatečný prostor klíčovým slovům. Proveďte si analýzu, začleňte slova do obsahu stránek, titulků i popisu.

Zajistěte dostatečné množství a kvalitu odkazů směřujících na váš web prostřednictvím dobrého obsahu a budování odkazů. Nastavte a upravte své profily na sociálních sítích, které budou propojeny s vašimi stránkami a pomohou budovat důvěru odkazů.

Rychlost načítaní webu je nezbytností. Zkomprimujte obrázky a větší soubory, které nahráváte na web, najděte si rychlejší hosting a optimalizujte zobrazení v mobilech. Zaměřte se na mezery a nepotřebné znaky ve vašem kódu. Využijte CDN a cache stránek.

Máte zájem o naše služby?

Neváhejte nás kontaktovat, bud na telefonním čísle a nebo emailem.

Adresa

  • Kanceláře: Na Slanici 444 76001 Zlín
  • Fakturační adresa: Pod Rozhlednou 6085 760 01 Zlín

Kontakty

  • 776066562 - Obchod
  • 776066541 - PPC
Google partner EMAK.CZ
Ověření Sklik