Blog

SEO

Jak nový web může zabít SEO

Uvažujete o úpravě stránek? Dejte si pozor, aby redesign vašeho webu neměl negativní dopad na jeho pozici ve vyhledávačích. Poradíme vám, jak se tomuto nešvaru vyhnout, anebo jak jej minimalizovat a nepřijít o zásadní podíl svých tržeb.

Redesign webových stránek představuje pro řadu firem strastiplnou cestu, které často nerozumí a mohou se tak stát snadným cílem neodborných IT společností, které na webu mohou napáchat škody nejen z hlediska vyhledávání. Výsledkem je pak sice zcela nový web, který je naplněn starým obsahem, web dostal nový kabátek, nový redakční systém a také novou strukturu URL adres. Typicky dochází v tomto bodě k největšímu problému – firmy zapomenou provést přesměrovaní starých URL na nové.

Kde je problém?

Ačkoliv obsah zůstane stejný, stránky jsou moderní, vypadají dobře, jsou uživatelsky přívětivější, jak ty původní, přesto se nové stránky zobrazují ve vyhledávání hluboko pod pozicí těch starých.

Staré URL adresy už byly na internetu známé a zavedené, adresy znaly vyhledávače, mohlo na ně vést i několik zpětných odkazů z cizích webů (které stály peníze i čas), uživatelé je mají uložené v záložkách a s nasazením nové verze jsou nyní nefunkční. Na nové stránky nevedou odkazy žádné a původní nefungují.

Jaké jsou následky pro vás?

Vyhledávače si budou muset poradit s neexistujícími URL adresami a objevit nové struktury na vašem webu. Dojde k novému zaindexování, což nemusí být až takový problém.

Zásadní je síla, kterou si staré stránky vybudovali pomocí struktury zpětných odkazů a dalších faktorů. Představme si to tak, že zadané klíčové slovo „produkty1“, které bylo součástí vaší původní URL adresy s historií se váš web objevil na 4. pozici ve vyhledávání. Váš nový web se nyní zobrazuje až na 5. straně, protože není pro vyhledávač stránka tak silná, aby ji umístil na lepší pozici. A stránek se stejným osudem je na novém webu například 20. Následkem propadu pozic je snížená návštěvnost a snížené tržby.

Jak zachránit SEO

Pokud si nejste jistí čímkoliv, svěřte dohled nad procesem odborníkovi, který vám sdělí případná rizika a se vším vám poradí. Prověřte si IT společnost, které své stránky svěřujete. Ptejte se, co se bude měnit, zdali bude možné zachovat struktury URL adres, které má váš starý web.

Máte zájem o naše služby?

Neváhejte nás kontaktovat, bud na telefonním čísle a nebo emailem.

Adresa

  • Kanceláře: Na Slanici 444 76001 Zlín
  • Fakturační adresa: Pod Rozhlednou 6085 760 01 Zlín

Kontakty

  • 776066562 - Obchod
  • 776066541 - PPC
Google partner EMAK.CZ
Ověření Sklik